homelistao webuzúčastněné firmykontaktdiskuze horni levehistorietechnické údajeanimacevizualizaceobrdolni levyaktualityinformace stavbyharmonogramfotografievideogalerie
Diskuze
Jméno: Email: (dobrovolný)
Text:




Záznamů: 3441 - 3460 z 7817

«« « 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 » »»

petrS5.5.2007 - 15:09

to Qěci: kouknete do informaci stavby


Novák5.5.2007 - 16:54

Neberte všechno tak doslova. Nejde jen o zajíždění úvratí do depa, tam by se té energie asi opravdu moc neušetřilo, to máte úplnou pravdu. Co se týká ostatního, prostudujte si cílové schema nového spojení a zkuste si představit banalizovaný provoz na všech zaústěných tratích a určitě to máte taky. To je vše.

Hledal jsem info o opětovném ztrojkolejnění Libeň - Běchovice a nic jsem nenašel. asi to neumím. Prosím poraďte nějaký odkaz
Díky


Web5.5.2007 - 19:39

Tak jsem skutečně zvědav na vaše zlepšováky. Především s ohledem na to, že se oháníte banalizací dalších tratí, o kterých zjevně moc nevíte.

Ještě k banalizaci - prakticky ji na nově tříkolejném úseku stejně využijete pouze v nulté, neb osobáky musíte posílat ke svým nástupištím co 15 minut...


Ivan Pomykáček6.5.2007 - 9:45

Ještě k té banalizaci (pravděpodobně s tím související p. Novákem navrhované úpravy, které si teď už vůbec nedokážu představit, asi i proto nás dosud nenapadly)

Jestliže se dnes navrhují všechny dvojkolejné jako banalizované je to dáno především potřebami řízení železničního provozu při mimořádných událostech (například výluky pro stavební práce, obnovy a opravy). Občas se toho dá využít i v řádném provozu. To však nebývá tak částé. Velmi často je to naopak požíváno u tříkolejných úseků. Zde to můžeme přirovnat k dodatečnému předjízdnému pruh u silnic nebo k provizorním třem pruhům při opravě dálnice, kde je doprava organizována v neopravovaném pásu dle silnějšího provozu. Pro ten slabší je jeden pro ten silnější naopak dva. Dle potřeby se to pak dá operativně měnit. U železnic je tomu rovněž tak a odpadne tím ono panem Novákem popisované „uklizení“ (zastavení a brždění) vlakové soupravy na vedlejší kolej nebo u návěstidla a následující potřebě rozjezdu. Protože je však provoz na železnici (na rozdíl od silnic) organizován, organizovanost je pak vyjádřena vydáváním jízdních řádů a grafikonů železniční dopravy, dá se přesně určit „okno“ pro předjetí či předjíždění vlaků v rámci balanizace, jedno zda na dvou či trojkolejném úseku trati . Čekání, zastavení a rozjíždění vlaků tedy teoreticky dle mého nepřichází v úvahu. Asi i proto pořád nechápu! O „neorganizovaném“ využívání banalizace (kdo tam bude dřív prostě pojede, to mě teda děsí!!!) tady raději teoretizovat nebudu.
Závěrem bych chtěl podotknout, že nám dalo velkou fušku najít optimální řešení cílového (po dokončení přestavby ŽST Prahy Libně h.n.) i přechodového (stavební postupy) GKP (geometrické polohy koleje(í)) ve vztahu k rozmístění návěstidel (m.j. jejich viditelnost, zábrzdná vzdálenost = vzdálenost k následujícímu nebo předcházejícímu návěstidlu) a také dělení TV. Takže i tam bych poprosil pana Nováka alespoň o nástin řešení, ať je Váš návrh skutečně kompletní.

V případě mého (nebo spíš našeho, protože dík patří i dalšímu kolegovi) „zlepšováku“ se jednalo o nahrazení protisměrných jízd (kolizního místa) na Sluncové mezi výhybkami č. 201,202 pro směry ML (kolej č.201a) a VM (kolej č.402) jízdou vlaků ve směru z centra po koleji 401 (MV) a odbočkou pro směry MV a ML za estakádami (tramvajovou a silniční), koleje č 201a ze zářezu dole zcela odpadla. Nad důvodem odmítnutí dodnes krčím rameny, prostě žádné řešení není ideální (zde například „ztracená výška“ = výjezd části vlaků skoro na úroveň depa Libeň a pak zase dolů do ŽST Libně), byť argumenty druhých jeho autorovi nemusí zdát jako podstatné.


Hajnej7.5.2007 - 13:50

Novák: vzhledem k tomu, že trať Libeň - Běchovice leží mimo území, na němž se buduje Nové Spojení, se tady nic podrobného dozvědět ani nemůžete. Zabrousíte-li ovšem do diskuzní skupiny K-reportu (www.k-report.net a dál se proklikat) do tématu Železnice a podtématu Železniční uzel Praha, najdete tam nedlouho tomu nazpět dokonce odkaz na definitivní řešení Běchovic. K Libni jsem Vám již naznačoval, že ze čtyř kolejí ML,HL,LH,LM vznikne za peróny trojkolejka, a to pomocí pěti 80 km/h výhybek. V té trojkolejce pak ještě budou 60 km/h spojky od Malešic až k novému peróny a dvě opačného smyslu.
Ke ztrojkolejnění tedy dojde, nikoli však opětovnému, protože tam trojkolejka nikdy nebyla. Nenechte se zmást převěsy trolejového vedení, u těch bylo vždy výhodnější udělat to rovnou pro maximální počet kolejí a chybějící trolej imitovat zavěšenými "acylpyríny" než znovu přeregulovávat převěs (viděno například mezi Pirnou a Drážďany).


Ondrej8.5.2007 - 15:15

Kratke zpravy ze zapadu. Ve ctvrtem poli je zhruba polovina pricnych kabelu uz napjata a jsou napjate i vsechny (krome prubeznych) kabely v nosnych podelnych tramcich. Na nosne konstrukci se montuje usazeni skruze, zatim jsou videt jen naznaky budouci huste konstrukce.
Na zapadni opere se vcera betonovala dalsi cast severniho kridla (bliz k opere). Uz stoji vyztuha tech ctyrech spalku, co jsou videt na vizualizaci a cast vyztuhy zadni steny. Predpokladam, ze na techle spalicich bude ukotveni cele estakady. K tomu me tedy napada - proc je zapadni opera tak mohutna i smerem k jiznimu kridlu? Tam uz toho snad nic moc neponese... Mozna by vic osvetlila nejaka vizualizace napojeni opery a estakady.
Co asi moc ze silnice neni videt, uz je skoro dokoncena komunikace za jiznim kridlem podpery pro tezkou techniku pro navazeni zeminy (pripadne i betonaze). Dnes trochu poprchava, na stavbe neni zadny velky ruch, dopoledne na zapadni opere nikdo nebyl.


Křivi8.5.2007 - 20:11

Ing. Pomykáček: Váš zlepšovací návrh je výborný, divím se, že neprošel a tak blbé kolizní místo zůstalo v projektu a realizuje se. Možná na Vaše myšlenky ještě jednou dojde, i když hluboký zářez koleje 201a je již vykopaný a kolej z části položená. Možná více vykopané zeminy = větší kšeft dodavatele.
Té ztracené výšky bych se nebál, náklady tam jezdit nebudou, a panťáky budou mít časem rekuperaci, navíc energii, spotřebovanou k vystoupání na úroveň vysočanské trati, využijí z větší části k výběhu do Libně.
Ošetření kolizního místa jízdním řádem je naopak fikce, která přestane při budoucí husté dopravě fungovat při sebemenším rozhození grafikonu při mimořádnostech. Jednou výluka či pomalá, podruhé opilec při nástupu, potřetí porucha dveří... A vlaky místo krácení si budou vychutnávat kolizní místa. V kolizním místě je i vyšší pravděpodobnost narušení plynulosti dopravy poruchami vzdálených výhybek, kolejových obvodů a pod. kde nebude tak pružné nasazení nouzové obsluhy.
Pokud pan Novák vymyslel to samé a budete se s ním dělit o odměnu, tak si na mne taky vzponeňte, že jsem Vás pochválil:-)


Ondřej9.5.2007 - 11:33

oprava krátkých zpráv ze včerejška: lana v trámcích na čtvrtém poli se utahovaly i dneska. Asi to bylo jen připravené a tak mě to zmátlo.


petrS9.5.2007 - 13:58

to Ondrej, ono je to logicke, protoze pricne predpeti se realizuje driv nez podelne, proc to netusim, ale je tomu tak.


Observer9.5.2007 - 14:09

To Ondřej
včera jsem byl v cca 15:00 na místě činu a pánové z DYWIDAGu (snad je to správně) předpínali poslední dvě lana v příčných trámcích 4. pole. Moje předpoklady: dnes betonáž základové patky severního segmentu opěr. zdi záp. opěry (teď by mohlo být hotovo).
9.pole - dodělává se armatura vrchní desky, předpoklad betonáže weekend (jak jinak). Bourání lešáňka pod 4. polem asi začne taky o weekendu. Jestli se pletu, nechť mě pánové L.B. nebo J.J. opraví


PrajzakJerry9.5.2007 - 15:45

To Hajnej: Jestli jsem pochopil Vaši informaci, že v úseku Libeň-Běchovice trokolejka nikdy nebyla, tak nesouhlasím.
Jako malý kluk (cca 40-50 let) jsem ta místa projížděl s párou vpředu a tu třetí kolej pěkně lesklou jsem viděl.
Možná ji zlikvidovali proto, že nákladní dopravu začali vést z Běchovic někam k Malešicím ...


Cool9.5.2007 - 16:24

Informace z východu:
první úsek estakády Sluncová je už odbedněný.


Hajnej9.5.2007 - 17:22

Jerry: To nějak nehraje. Nákladní spojka se stavěla někdy za nebo přinejmenším okolo války, takže v době Vámi popisované by už musela být ta třetí kolej dávno snesena...
Ledaže by byla třetí kolej z Libně "ukradena" pro zaústění tunelové tratě od Malešic a v souvislosti s tím zpětně zdvojkolejněno i libeňské zhlaví Běchovic. Pak by ovšem bylo otázkou, proč potom za šturcem druhé koleje postavili ten mezitím opět zbouraný domeček (jeden bratislavský fíra, který se ho lekl, si tam vysloužil přezdívku "Domček")...


Ondřej10.5.2007 - 10:47

Observer: měl jste pravdu, u 'prázdného' segmentu severního křídla z.o. je už mix a pumpa a už se tlačí beton do základu.


Observer10.5.2007 - 10:52

To Ondřej
Ale neměl, předpokládadal jsem betonáž patky už včera, ale nedošlo mi, že se musej doarmovat svislý prvky armatury. Lešáňko pod 4. polem taky začali bourat už včera. Tak snad se trefím do termínu betonáže vrchní desky 9. pole (weekend)


Anonymous10.5.2007 - 12:57

To Jerry a Hajnej - tříkolejka Libeň - Běchovice
Třetí kolej tam bejt asi musela, když vezmu v úvahu vzdálenost dvou zbylých kolejí. Kde a v jakých archivech se dobrat pravdy ale opravdu nevím :-(()
Začátkem 70tých jsem 3 roky jezdil týden co týden Pha - Pce a zpět a všiml jsem si v kyjích jakýchsi otisků po pražcích


Racek 210.5.2007 - 14:27

to Anonymous: pokud já vím, tak tam třetí kolej nikdy nebyla. V 50. letech se stavěla třetí kolej z Poříčan do Běchovic. Dál do Libně (resp. po býv. zastávku Hloubětín) se rekonstruoval spodek (na tři koleje, ale podle tehdejších norem - takže dneska už stačit nebude). Vzdálenost kolejí není dána tím, že by mezi nimi někdy v minulosti ležela ještě nultá, ale jednoduše tím, že se potřebovaly v zastávkách strefit k perónům, takže bylo logické nechat to prázdné místo uprostřed a ne po stranách.


Cool10.5.2007 - 17:01

Minimálně v úseku Kyje-Libeň třetí kolej být nikdy nemohla, neboť přes Kyjský rybník jsou dva jednokolejné mosty a v místě prostřední třetí koleje je jenom díra.


ivas10.5.2007 - 21:23

U tratě 011 v Detailu oddílu Praha Běchovice - Praha Libeň v Historii železničních tratí ČR od p. Svobody je poznámka - původně trojkolejka, ovšem bez udání data jejího zrušení. viz http://historie-trati.wz.cz/



Design CTECH.CZ ©2005