homelistao webuzúčastněné firmykontaktdiskuze horni levehistorietechnické údajeanimacevizualizaceobrdolni levyaktualityinformace stavbyharmonogramfotografievideogalerie
Diskuze
Jméno: Email: (dobrovolný)
Text:




Záznamů: 6041 - 6060 z 7817

«« « 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 » »»

Hajnej16.6.2008 - 8:57

Ayehow: přesně tak, bezkoliznímu vedení by se o 80 na libeňském zhlaví mohlo leda tak zdát, o naprosté nemožnosti dosáhnout kolejí 26, 28 a dalších ani nemluvě.
Navíc by na ni s největší pravděpodobností vzniklo místo, kde se ke snížení rychlosti brzdí na spádu, čili bez nějaké možnosti optimalizovat spotřebu.

No a řeči o "klikách" raději nekomentuji, abych nemusel používat veterinárního názvosloví.


P_V16.6.2008 - 11:18

Pro zajímavost, abychom netloukli prázdnou slámu - mohl by někdo zhruba spočítat, zda při jízdě Masna-Libeň traťovou rychlostí a obsazení kolizního směru, je energeticky výhodnější vlak zastavit a znovu rozjet, nebo ho odklonit do oné hypotetické bezkolizní alternativy přes kopeček?


pavel16.6.2008 - 11:32

Ayehow : Naprostý souhlas se stručným a jasným vysvětlením pro kasstana."Potencionální dobudování spojky v současnosti umožní dle situace volbu mezi zvýšenou kapacitou spojky a přednostmi 201a."
Pavel : Z laického hlediska ani není potřeba ,aby barevné siluety ptactva připomínaly dravce.Teoreticky tam mohlo být namalováno cokoliv.Podstatný je výsledný efekt,jehož cílem je opatření pro zabránění střetu letícího ptactva s průhlednou barierou.
Možná se najde zde v diskuzi někdo, kdo zná odpověď na otázku. Jestli májí namalované siluety ptactva na protihlukové zábraně z ornitologického hlediska velký vliv na okolní ptactvo ?


Pavel16.6.2008 - 12:18

pavel: No právě, že se to zkoumalo. Pod skleněnými stěnami s opravdu věrnými siluetami dravců se našla jen asi desetina mrtvolek, než pod stěnami s uměleckými kreacemi. Odkaz na zdroj bohužel nemám. Cokoli může být na skle namalováno, jen pokud to má sloužit pro upozornění lidí, ti mají tušení o existenci průhledných materiálů, pro ptáky je sklo zcela nepochopitelný úkaz, a proto na tom musí být odstrašující malůvky.


Pjetro16.6.2008 - 13:44

To siluety dravců: zase až tak moc bych se tímto problémem netrápil, protože ony ty čirá průhledná skla budou zanedlouho stejně neprůhledná, hezky zbarvena do "hněda". Pokud ovšem není v plánu nějaká údržba. To bych i docela nevěřícně kroutil hlavou. Jak ale vidím situaci na koridoru, tak tam kde se tyto stěny objevují je problém vyřešen tím, že se to ponechá osudu. Pak si ale kladu otázku, zda-li je účelné do těchto stěn dosazovat sklo, když přes něj za rok stejně není nic vidět.


HonzaC16.6.2008 - 16:00

hlavne a predevsim to bude do par mesicu cele zasprejovane, takze klidek, nic pruhledne nebude :-)


gabina16.6.2008 - 16:10

jak je to se zrušením odjezdu a prijezdu nekterých vlaku z hlavniho nadrazi...které vlaky nepojedou?


Zapa16.6.2008 - 16:39

gabina: Co se takhle podívat na stránky ČD, do výluk? Ale v rychlosti, od Berouna všechno končí na Smíchově, rychlíky od Hradce na Masaryčku, některé osobáky od Boleslavi pouze do Vysočan. Vše od července do konce srpna, něco málo ještě v září.


Hajnej16.6.2008 - 18:53

P_V: ještě je do toho zapotřebí zahrnout pravděpodobnost, že ten vlak bude muset zastavit, a srovnat ji s jistotou, že přes kopeček to nebude ono nikdy.
Znovu připomínám fakt, že při 8-10 minutovém pobytu odpovídajícím 15 minutovému taktu vychází na Sluncovou křižování vlaků TÉŽE tratě.
No a pokud střídání po 7.5 minutě nebude vyhovovat a bude lepší jezdit (skoro) zároveň, tak vlaky od Vysočan a do Libně pojedou vlevo, čímž vznikne rovněž bezkolizní souběžná jízda. Akorát budou potřeba 4 hrany (při přehození děčínských R na Wilson fpoho možné) a/nebo šíleně krátké obraty okolo 5 minut.


P_V16.6.2008 - 23:22

Hajnej: Je hezké že grafikon lze postavit bezkolizně, ale v praxi tak nachlup vlaky přijíždět nebudou. Měl jsem ne mysli operativní odklon, tj. přes kopeček postavit cestu jen tehdy, pokud se s ohledem na skutečnou polohu vlaku od Vysočan i od Masny předpokládá zastavení. Kdyžtak mě opravte, pokud tak bystře zdejší řízení provozu reagovat neumí.


khurfa17.6.2008 - 8:08

P_V: teď je ovšem otázka, zda kvůli mimořádným situacím stavět další spojku...


Zapa17.6.2008 - 16:26

Něco ze stránek ČD:

Vlaky zastavují u zrekonstruovaných nástupišť ve stanici Praha hlavní nádraží

Vlaky Českých drah zastavují od včerejšího večera u dvou nově zrekonstruovaných nástupišť ve stanici Praha hlavní nádraží. Současně s tím byl zprovozněn nový informační systém o odjezdech a příjezdech vlaků.

„Součástí inovovaného informačního systému jsou nové odjezdové tabule na zrekonstruovaných nástupištích číslo 3 a 4,“ říká Jan Hus z Krajského centra osobní dopravy ČD v Praze. „Na těchto nástupištích a také na krajích nástupišť 5, 6 a 7 u severního podchodu se cestující setkají také s novými elektronickými zobrazovacími panely. Ty nahrazují dřívější plakáty s odjezdy a příjezdy vlaků a jejich řazením. Zatím jich slouží cestujícím celkem jedenáct. Panely ocení i nevidomí, kteří získají informace o odjezdech vlaků ve zvukové podobě. Slabozrací lidé pak mohou použít funkci lupy.“

Elektronické panely zobrazují kromě odjezdů a příjezdů vlaků také řazení dálkových vlaků, které právě stojí na příslušných nástupištích. „Jejich seznam se na panelu automaticky aktualizuje. Cestující tak snadno najdou vůz, do kterého mají místenku,“ vysvětluje Jan Hus.

Další prvky informačního systému se na nádraží objeví v následujících fázích přestavby nádraží. „V odjezdové hale bude například nová digitální odjezdová tabule. Naším cílem je nabídnout cestujícím služby srovnatelné se standardem v západní Evropě,“ uzavírá Jan Hus.


mojmír17.6.2008 - 18:13

Potvrzuji to co říká Zapa. Lidi jsou pěkně vyjukaní neboť netuší kudy kam, hlavně ven :-)
zde je pár snímku :
http://www.flickr.com/photos/rodenn/sets/72157605666987123/
Hlavní nádraží
http://www.flickr.com/photos/rodenn/sets/72157605661574950/
Husitská
Použijte funkci "SlideShow, pro větší fotky, a navíc můžete přepnout mód svého prohlížeče na celou obrazovku klávesou F11


Vláďa17.6.2008 - 21:52

Tak jsem dneska obhlédl v rychlosti nová nástupiště. Sice ještě v poloprovozu (přístup jen severním podchodem), ale fungují. Na 1. a 2. už byly pracovní vlaky, 451 do Berouna jela ze 3. Držel jsem minutu ticha za stánky, které mi nebudou ani trochu chybět. Fotky bohužel nemám, ale snad fotiči něco vyblejsknou. Mám dva dotazy: ty popelníky jsou myšleny vážně? a druhý: plánuje se "architektonické sjednocení" s nástupišti 5.-7.?


Web18.6.2008 - 1:05

Když koukám na ty infopanely "odjezdy-příjezdy" na nástupištích, vidím že pořád od prvního terminálu v HK nevymysleli jedinou funkci, kterou by za zlomkové peníze nezvládnul papír (tedy krom fce pro slepce) :-( Sakra vždyť se s tou elektronikou dá dělat tolik věcí...


kasmekasme@kasme.cz18.6.2008 - 10:58

I já se přidávám s pár foty nově zprovozněných nástupišť a okolního dění... Stánky na 2. nástupišti pomalu mizí, mizí i troleje a povrch prvního nástupiště. V odbavovací hale se také dějí věci... Pár fotek i ze severního zhlaví. http://www.ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnicedalnice/vlak/hlavak/080618/


Stanley_K18.6.2008 - 16:04

Tak jsem se byl podivat na nova nastupiste a tim nejmarkantensim dojmem, ktery jsem si odnesl, byl prach ze stavby. V odbavovaci hale, na nastupistich, vsude prasno, ze jsem pak jeste hodinu vykaslaval. Nezavidim praci v techto podminkach, sledoval jsem vyklapeni vlaku se sterkem a ty mraky prachu byly k nezastaveni... Neslo by to nejak osetrit?
Jinak nastupiste na me pusobila ponekud levnym dojmem, na nekterych mistech jsou uz solidne zadelana od holubu a predevsim stanicni rozhlas by potreboval radikalne zesilit, pres hluk stavby je vcelku nepouzitelny. Uvidime, az to bude dodelane.


Yaqub18.6.2008 - 16:31

Myslím, že jedinou ochranou proti prachu je voda...


M B18.6.2008 - 18:57

Stanley_K
Problém není v zesilovačích, ale v použitých reproduktorech. 6W s roztečí 11m a s mizernou dynamikou udělalo své. Sám jsem zvědav jaké řešení se nakonec zvolí. Optimální není estetické a v pojetí stávající drobné architektury bude působit jako pěst na oko. Vše jiné bude kompromis mezi srozumitelností a hlasitostí. V každém případě to bude stát nemalý peníz, ale souhlas, že takto se to nedá provozovat.Tak to dopadá, když se neposlouchají věcné argumenty provozovatele...


Rudy18.6.2008 - 20:16

Co vás nemá ten rozhlas je ztlumen schválně, aby ti co mají nahoře v novostavbách byty nebyli po ránu ani na večer rušení.



Design CTECH.CZ ©2005