homelistao webuzúčastněné firmykontaktdiskuze horni levehistorietechnické údajeanimacevizualizaceobrdolni levyaktualityinformace stavbyharmonogramfotografievideogalerie
Diskuze
Jméno: Email: (dobrovolný)
Text:




Záznamů: 841 - 860 z 7817

«« « 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 » »»

CTECHinfo@ctech.cz30.11.2004 - 20:40

Pro pravidelne ctenare techto stranek: refresnete si stranku (tlacitko aktualizovat)

Bylo aktualizovano prave horni menu a pribyla polozka REALIZACE - aktualizace dle domluvy budou probihat 4x mesicne foto a 1x mesicne video

Dale je stale ve hre webcamera :-) drzte palce

CTECH


Ivan Pomykáček1.12.2004 - 7:43

Pro paní Janu a další co trápí hluk ze stavby

To, že stavbu budete slyšet, s tím asi nikdo nic nenadělá ani projektant, ani hygienik a pravděpodobně ani nikdo další, protože hluk ke stavební činnosti patří a prakticky s tím nelze nic dělat. Pro obě strany je to nepříjemné. Pro stavebníky, protože s tím otravují a znervózňují okolí, které je pak na ně „naštvané“. Ostatní lidi otravuje protože slyší něco na co doposud nebyli zvyklí a ty zvuky vyvozované stavbou jsou většinou nepříjemné, zasahující nervovou soustavu. I proto je nutno již v projektové dokumentace s tímto počítat a zabývat se hlukem nejen z provozu stavby po dokončení, ale i z hluku způsobeným stavbou pod obu její realizace. Samozřejmě, že řešení hluku v projektu je svým způsobem nedokonalé, protože jde o jakýsi model kdy si představujem co všechno a kde se na stavbě bude dít. Přesto si troufnu říci, že nám to vše dá určitý obrázek a vytypuje určitá rizika a navrhne jejich možnou nebo nutnou eliminaci, kterou pak při vlastní realizaci stavby nutno aplikovat . Samozřejmě, že vše je pod drobnohledem hygienika, kterým svým stanoviskem (rozhodnutím) posoudí dostatečnost navržených opatření, případně stanoví další podmínky pro danou stavbu, které je nutno dodržet, a to nejenom hluk. My jsem samozřejmě podle výše stanoveného scénáře postupovali a navržena protihluková opatření se zdála býti dle výpočtů dostatečná. Pokud si i přesto myslíte, že skutečnost je jiná a že hluk jde na povolenou ekvivalentní hladinu je možno provést kontrolní měření, která buď potvrdí původní výpočet nebo ukáže opak. Pokud by s ukázal opak, k čemuž dochází však jen sporadicky, pak lze žádat o nápravu.

Jen si ještě dovolím dodat jednu poznámku: se stanovenými přípustnými hladinami se porovnává se vždy tzv. ekvivalentní hladina hluku tj. vlastně naměřená průměrná hodnoty hluku za určité časovému období. V praxi to znamená, že pokud by tedy šlo o to troubení tak se počítá s průměrným troubením auto rozloženo do určitého času. Tedy pokud auta zatroubí jednou po dobu 10s v hlasitosti 80dB v časovém intervalu 1 hodiny, počítá se v dalším období nula ze zbytku této hodiny. Jednoduchou matematikou z toho vyjde průměrná nebo-li ekvivalentní hladina hluku hodiny a ta se tak porovná s přípustnou hladinou. To vše je třeba zvážit pře zadání kontrolního měření. Samotné měření pak provádí řada firem a jedno měření stojí cca 5.000,-Kč.


Dalibor Státníkavardalist@seznam.cz2.12.2004 - 22:18

Ahoj Ivane, objevil jsem úplně náhodou Tvou odpovědnu, obdivuji Tvou trpělivost. Mne jako zásadně nepraktického staromilce děsí, jak se okolí tratí v Praze (viz Masaryčka) mění před očima, co se všechno planýruje, bude to jistě sloužit Němcům (pardon Evropanům)pro rychlejší spojení mezi Berlínem a Vídní, jestli tedy správně chápu ty koridory, no, konec konců na tom vyděláme i my. Ale to neber jako dotaz. Mej se. Dalibor


Kokr3.12.2004 - 12:13

Myslím, že jste trochu mimo mísu. Vzhledem k tomu kolik lidí jezdí dnešními dálkovými a příměstskými vlaky, bude podíl cizinců využívající Nové spojení téměř nulový.


Ivan Pomykáček3.12.2004 - 15:29

Vzkaz od pana Ing. Karla Šterby, projektanta mostu přes Seifertovu ulici pro zájemce o páru

Vážení,
vzhledem k častým Vašim dotazům ohledně zatěžkajdy, upřesňuji:
- 4 parní lokomotivy najedou k mostu v 8.00 h
- zkouška začne v 10.00 h, tzn. 4 lokomotivy najedou na most (první
zatěžovací stav)
- změří se to a lokomotivy odjedou
- 2 lokomotivy najedou na most (druhý zatěžovací stav)
- změří se to a lokomotivy odjedou
- 12.00 konec

všechny časy jsou cca, cca, cca, ........


Ivan Pomykáček3.12.2004 - 16:14

Jasně je to 6.12.2004


Dvořáková6.12.2004 - 8:23

Přizpůsobila jsem si cestu do práce tak, abych šla kolem mostů - už to tam krásně kouří a voní.


Richard Zárubazaruba@novespojeni.cz6.12.2004 - 13:54

Odpověď pro pana D. Vlcka
Dnes dopoledne jsem se byl osobně přesvědčit, jak vypadá situace s čistotou komunikací v okolí stavby. Musím konstatovat, že jsem nenašel jedinou komunikaci, která by byla špinavější než průměrné komunikace kdekoli v Praze. Možná namítnete, že dnes v noci mrzlo a na staveništi tudíž není bláto. Jsem přesvědčen, že úklid komunikací probíhá pravidelně i několikrát denně, a pokud v určité době zrovna nebyla silnice nebo chodník čistá štěrk u výjezdu to nevyřeší.
Na závěr Vás i všechny spoluobčany žádám o shovívavost a solidaritu při výstavbě díla, které nemá svým rozsahem obdoby a jistě bude mít obrovský význam pro pražskou dopravu.


Richard Zárubazaruba@novespojeni.cz6.12.2004 - 13:57

Pro všechny
Nejsem bohužel schopen reagovat na Vaše dotazy tak rychle, jako pan kolega Pomykáček. Nicméně slibuji, že všechny Vaše dotazy týkající se této stavby a zhotovitele zodpovím nejpozději do jednoho týdne.


nouma7.12.2004 - 19:01

Zdravim, predem se omlouvam, ze to nesouvisi jen okrajove...
Nedavno sem jel na 1.koridoru z Decina a vlak se ve vysoke rychlosti na rovnych usecich nekolikrat docela huste rozkmital. Prislo me docela zajimavy, ze cestou do Decina se to ani jednou nestalo. Nejezdim tudle trasu casto, takze nevim jestli se tak deje porad.. No kdyz sem pred pul rokem jel na Barrandof tramvaji a na tom rovnym useku tesne pred konecnou tramvaj s nam zacala nechutne hazet, tak sem myslel, ze jak ta tramvaj je lehka, tak se to muze stat a ze to jeste doladej... Ale cim to, ze to hazi i tezkym vlakem?? Jinak to tam jezdi fakt pekne, klidne.. zadny tdm.. tdm.. tdm... dikes


Jirka7.12.2004 - 22:07

Dobrý den,chtěl bych se zeptat,proč je osvětlení pod mostem přes Seifertovu ulici umístěno asymetricky a to tak že pravý chodník(pohled od Bulhara) je špatně osvětlen? Děkuji za odpověď.


JPB7.12.2004 - 22:31

Ňoumo, to je nedostatečnou údržbou a nepříliš vhodnou konstrukcí podvozků. Rozhodně nikoli svrškem trati. Ten je tak kvalitní, že si s ním špatně ošetřované podvozky "nevědí rady". Takže problém není v trati, ale ve vozidlech.


Ivan Pomykáček8.12.2004 - 6:23

K osvětlení po mostem

Na toto téma již proběhla odborná diskuse a bylo to již dříve jedním z požadavků investora na prověření. Výsledkem diskuse bylo přeměření intenzity osvětlení pod mostem. Výsledek byl pozitivní a naměřené hodnoty (luxy) splňují požadované parametry jak pro denní (měla by svítit pouze ½ zářičů) tak pro noční režim. Souhlasím však s tím že rozmístění reflektorů , které je dáno průjezdným profilem pro pohybujícíse vozidla pod mostem, a z ní vyplývající intenzita osvětlení pod mostem v jednotlivých místech, vytváří iluzi opaku. Není tomu tak. Navíc osvětlení by mělo být podpořeno výkladci a čtveřicí reflektorů (nevím jestli už svítí) umístěnými na obou stranách nad chodníky.


Ivan Pomykáček8.12.2004 - 6:23

K osvětlení po mostem

Na toto téma již proběhla odborná diskuse a bylo to již dříve jedním z požadavků investora na prověření. Výsledkem diskuse bylo přeměření intenzity osvětlení pod mostem. Výsledek byl pozitivní a naměřené hodnoty (luxy) splňují požadované parametry jak pro denní (měla by svítit pouze 1/2 zářičů) tak pro noční režim. Souhlasím však s tím že rozmístění reflektorů , které je dáno průjezdným profilem pro pohybujícíse vozidla pod mostem, a z ní vyplývající intenzita osvětlení pod mostem v jednotlivých místech, vytváří iluzi opaku. Není tomu tak. Navíc osvětlení by mělo být podpořeno výkladci a čtveřicí reflektorů (nevím jestli už svítí) umístěnými na obou stranách nad chodníky.


D.Vlček8.12.2004 - 12:35

Pro pana Richarda Zárubu:
Momentálně žádné námitky nemám (asi skutečně mrzlo, nevím) - ale pošlu fotky až bude situace kritická. Každopádně jsem se jen ptal, když štěrk nepomůže, tak nepomůže. To se prostě nedá nic dělat. Nechci nikoho prudit.

Každopádně argument o "stavbě obrovského významu" a "velkém díle které nemá obdoby" jsem slýchal za éry totality a myslím, že pravidla která dnes platí pro malou stavební firmu MUSÍ platit i pro ty velké, nehledě na velikost díla. To byste nakonec velikostí díla mohl začít obhajovat případné ztráty na životech - tak VELKÁ stavba a JENOM 20 mrtvých! :-)) (neberte tu ironii osobně, ale vysloveně to k takovému přirovnání svádí) Rozhodně nijak nechci zlehčovat význam takové stavby - ovšem to ukáže až čas. A nakonec - docela obdivuju chlapy co tam stojí v mrazu a dešti u mašin, zatímco my si tu v pracovní době u kafíčka "diskutujem" na internetu (včetně mě).

Jinak bych tu rád veřejně poděkoval za vstřícnost šéfa Zakládání staveb p. Králíka se kterým jsem měl krátké osobní jednání. Myslím, že se vždycky najde nějaká společná řeč a lidi se nakonec domluví...


CTECHinfo@ctech.cz8.12.2004 - 18:29

Doslo k dalsim dohodam ohledne zmen na techto strankach
cekaji Vas nove menu a predevsim aktualni info ze strany investora

CTECH


Alfred_Dunill10.12.2004 - 12:25

Jenom otázka. V místech dnešního pracovního kolejiště dříve bývalo odstavné kolejiště pro staré vagony. Ty poté putovaly do železného šrotu i s kolejištěm. Proč kolejiště nebylo ponecháno pro budoucí stavební potřeby? Nevyhovoval stav, napojení, elevace?
Děkuji.


Slídil10.12.2004 - 14:04

Kolejiště bylo zlikvidováno dlouho předtím, než bylo o stavbě NS rozhodnuto. Protože se NS plánovalo několik desetiletí a pořád nic, nikdo tehdy nemohl vědět, za jak dlouho stavba vypukne.


Pepa12.12.2004 - 16:03

Dobry den, mel bych jeden dotaz na vagony,ktere odvazeji zeminu. Kam presne se odvazi?
dekuji


AGa..13.12.2004 - 0:08

http://www.k-report.net/clanek-Z017.htm



Design CTECH.CZ ©2005