homelistao webuzúčastněné firmykontaktdiskuze horni levehistorietechnické údajeanimacevizualizaceobrdolni levyaktualityinformace stavbyharmonogramfotografievideogalerie
Diskuze
Jméno: Email: (dobrovolný)
Text:




Záznamů: 6361 - 6380 z 7817

«« « 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 » »»

obr5.8.2008 - 18:49

k rušení Masny - ten záměr se zvažuje dlouhodobě a není to ni nového a zjevně ani to nebude nic k rychlé realizaci, protože bez souhlasu vlastníků pozemků se to nepohne. Celá ta akce, zejména protože je fedrována plátkem "Aktuálně" mi připadá jako předvolební strašení zelených. V ČT to podali dokonce jako "rušení nádraží Smíchov"... Osobně jsem příznivcem centrálního nádraží na Hlavním a po Praze více zastávek "S-bahnu". Ten záměr využít pozemky Masny, Žižkova a části Smíchova na městotvornou činnost se mi líbí.


Marek5.8.2008 - 20:55

Kdo se v tom má vyznat: před měsícem na této diskusi: Dnes v deníku 24hodin článek o NErušení Masaryčky: Masarykovo nádraží i vlaky zůstávají
Plán magistrátu zrušit koleje a zastavět areál komerčními budovami padl:

http://www.24hodin.cz/assets/Archiv/04072008.pdf

Teď dnes zas na zelpage.cz, že se s Masarykovým nádražím nepočítá - http://www.zelpage.cz/zpravy/6423 . Jak je možné, že magistrát vydává podobná stanoviska bez souhlasu majitele pozemku?


obr5.8.2008 - 22:03

Marku - magistrát jedná o územním plánu, což je pouze to, k čemu má být konkrétní pozemek určen. Vy jste někdy v poslední době dostal k něčemu nějakou fundovanou, solidní informaci v nějakých novinách, ČT či rozhlase ?


Marek5.8.2008 - 23:21

Obr: Díky za odpověď. Nezlobte se, ale připadá mi spíš jako chlácholení. Situace se mi nyní jeví již jako otevřený boj mezi městem a železnicí. Nyní tedy asi projde změna územního plánu, ze které zatím nic nekouká. Nakonec si ale lobbyisté do příslušného železničního úřadu prosadí svého člověka, který provedení toho jejich plánu zajistí. Proč by jinak územní plán vůbec měnili?

V New Yorku také před 15 lety někteří lůdé chtěli kvůli pozemkům zbourat nádraží Grand Central http://www.nyc-architecture.com/MID/MID031.htm , ale nevyšlo jim to a nádraží bylo krásně rekonstruováno. Jsem zvědav, jak to dopadne tady.


Filip6.8.2008 - 7:36

Už Vás v té Praze nechápeme...zbytek rebubliky je v katastrofálním stavu, všude rozbité silnice, díry, kam se člověk podívá, chátrající mosty, chátrající nádraží... Ale v Praze se staví Nové spojení, které nakonec nebude potřeba...Navíc duplicitní metro, tramvaje...Krásný případ betonové loby...Nejlepší bude, když si Prahu vyfotíte, SKANSKA ať udělá přesnou formičku a můžete si to všechno odlít z betonu i s Karlovým mostem - třeba Vám pak víc vydrží... a Knížák ať Vám to nabarví barvičkama, třeba na modro, to by se před volbama mohlo hodit...
Děláte si co chcete a utrácíte zase peníze na kterých si sedíte a do zbytku republiky vždy jen něco ucmrncnete... Opravdu nechapu, zda-li tohle vubec ještě někdo řídí, nebo jak tohle funguje...


Hajnej6.8.2008 - 8:55

Filip: jak jste přišel na to, že NS potřeba nebude? Bez většiny NS by naopak o zrušení Masaryčky nešlo ani uvažovat.
No a citace širší než stručné se zmiňovaly i o S-bahnovém diametru, který by byl tou "zbytečnou" částí napájen od východu...


richard6.8.2008 - 9:04

tragedii neni zruseni masarycky. kdysy jsem se tady ptal na argumenty proti a dostal jsem jen same smesnosti typu tramvaj je dal na hlavaku, cervene metro je plnsi nez zlute, nesmyslne predstavy o trase linky metra d, ponauceni, ze historicke nadrazi bychom meli zachovat i pro dalsi generace a podobne voloviny. jediny argument momentalne akceptovatelny je, ze masarycka nema nahradu. myslenka jednoho centralniho nadrazi je nepochybne spravna. zrejme spravne je i tvrzeni o nizke kapacite hlavniho nadrazi. proto je tragedii, ze se nove spojeni postavilo tak, jak se postavilo, ze se rekonstruovali koleje masarycky a ze pred tim nebylo vyjasneno co s ni vlastne bude. usetrene penize se totiz mohli pouzit uplne jinym zpusobem. nove spojeni mohlo byt reseno daleko elegantneji a mene zasahovat do krajiny. i presto si myslim, ze dlouhodobe zvitezi myslenka centralniho nadrazi. akorat na zbytecny boj vsech moznych zajmu (se slusnym zastoupenim emoci a nostalgie), a neschopnost dohodnout se silne doplatime.


Ayehow6.8.2008 - 9:23

richard: Co je směšného na argumentu "tramvaje dál" (a to asi o půl kilometru) a centrum dál (nemyslím Václavák, kam chodí jen turisti, myslím opravdové centrum, kde je většina úřadů aj.), když to je přesně to, co zajímá většinu cestujících v příměstské dopravě?


obr6.8.2008 - 9:38

ještě ke zrušení Masaryčky - jde přeci i o to, aby byl zrušen současný model - příměstská doprava od východu - všichni na Masnu a pak dál MHD. Jde o to, aby lidé od Kolína, Nymburka či Všetat, ale i východu Prahy jeli rovnou a rychle a levně S-bahnem do Vršovic a na Slavii, na Vyšehrad a Smíchov, do Krče, do Dejvic a Ruzyně. K tomu je třeba plná kapacita všech kolejí NS. To je ekonomická cesta řešení osobní dopravy v Praze, to je i cesta ulevit metru, tramvajím a autobusum, to je i cesta dostat lidi z jejich aut do veřejné dopravy.


richard6.8.2008 - 10:08

to Ayehow: argument "tramvaje dál" je smesny relativne. jednak se na jeho zaklade tvrdi, ze se jedna o horsi napojeni masarycky na MHD co rozhodne neni pravda. ale hlavne kdyz vezmeme do uvahy napojeni na jinou dopravu (hlavak, florenc, holesovice(vlak, bus)) tak masarycka proste konkurovat nemuze. navic propojenim ulice opletalovy s ulici na florenci vzniknou nove moznosti i v rozvoji tramvajove dopravy. krome jineho. to jsou argumenty, vuci kterym je argument smesny. navic by me zajimalo jake procento lidi, kteri prijedou na masarycku prestupuji na ty tamvaje a jake procento vyuziva (by vyuzilo) daslsi moznosti prestupu. mimochodem. co mate namysli pod pojmem opravdove centrum? protoze toto je v argumentaci proti zruseni masarycky novinka.

to obr: myslim, ze nove spojeni melo dva cile: 1, zkapacitnit napojeni hlavniho nadrazi(masarycky). 2, rozplet mezi masaryckou hlavakem, libni a vysocanami. minimalne ten druhy cil se ukazuje po zruseni masarycky jako zbytecny.


Marek6.8.2008 - 10:21

Nechal bych to na kompetentních lidech od dráhy. Ti se před měsícem vyjádřili, že Masarykovo nádraží zrušit nelze. Pokud dráhy tento udrží, Masarykovo nádraží se rušit nebude.

To Richard: Argument o vzdálenosti od vlaků na MHD je směšný pro toho, kdo vlakem nejezdí. Ti, kdo denně jezdí vlakem do Prahy do práce asi budou mít jiný názor.

Pozoruhodná je informace, že zatím není rozhodnuto o termínu snesení mostu malá Hrabovka. Neuvažuje někdo o její obnově, aby vlaky od Ruzyně mohly úvratí jezdit na Hlavní? To by byl další ekonomicky zdařilý kousek těch idiotů.


xxx6.8.2008 - 10:46

Pokud nějakému blbovi vadí, že se cpou peníze do NS a na zbytek republiky nejsou peníze, tak ať si laskavě uvědomí, že rekonstrukce železniční dopravní cesty ve Velké Praze probíhá jako jedna s posledních, v době, kdy už je hotova většina koridorů a stanic po oné zanadbávané republice.


obr6.8.2008 - 11:24

- zhlaví a cesta na Masaryčku rekonstrukci potřabovaly, i pokud se bude rušit Masna, bude to sloužit několik let.
2Richard- rozplet na NS poslouží směru S-bahn Libeň - Bubny/holešovice přes zastávku Karlín


petr6.8.2008 - 13:15

ad ruseni Masny: pokud ma byt v roce 13 zprovoznena rychlodraha z letiste neni myslim realne Masnu rusit - vlaky by pak nemely kde koncit - ani Liben, ani Vysocany nepripadaji v uvahu jelikoz to neni centrum, a cesta na Hlavni uvrati skrze tyto by znamenala prodlouzeni o min. 10 spis 15 minut, coz by cele spojeni z letiste cinilo neefektivnim, zejmena pokud by mel rychlodrahu provozovat soukromy investor, jak se o tom mluvi....


Ayehow6.8.2008 - 13:35

richard: Můžu Vás ujistit, že ty tramvaje používá většina dojíždějících z Masny. Jde totiž o centrální uzel denní tram dopravy v Praze. Je určitě víc lidí, kteří přijedou z východu a pracují v centru (a tedy přestoupí na MHD či dojdou) než těch, kteří bydlí na východ od Prahy a pracují na západ.

Jde o to, že hlavák jako takový ocení hlavně cestující na dlouhé vzdálenosti, kterým na nějaké té minutě nesejde. Kdo cestuje příměstským vlakem denně do práce, pro toho je překážkou už čtvrtkilometrová cesta ze zadních nástupišť do haly (která by mimochodem při případném rozšíření nádraží, ať už podzemním nebo nadzemním, byla ještě delší), a další stejně dlouhá štreka Sherwoodem k tramvajím to zabije úplně. Tím se ztrácejí přesně ty cenné minuty, které dávají příměstským vlakům konkurenční výhodu nad ostatními způsoby dopravy. Návaznost na Florenc je trochu mimo mísu, znáte někoho mimo turistů, kdo jezdí metrem jednu stanici? To je rozhodně rychlejší pěší či tram cesta z Masny.

Ad opravdové centrum: uznávám, toto nemám jak dokázat. Ale spousta Pražanů by Vám to potvrdila.

S tou zbytečností s Vámi plně souhlasím. Návrhy jako dvoukolejná nová Hrabovka sice odstraňují "zbytečnost" karlínské tratě, ale nebýt Masaryčky, výsledná šestikolejka na Wilson mohla být daleko jednodušší. A jedna zastávka v Karlíně miliardové investice nevykompenzuje. Ty byly efektivní pouze při stávající poloze Masny.


Ayehow6.8.2008 - 13:41

Jen se doplním: chci hlavně poukázat na to, že výhodnost příměstské žel. dopravy je největší, pokud vás bez přestupu doveze takřka na místo. Nebo přestoupíte na tramvaj, čímž ztratíte max. 5 min včetně čekání. Pokud máte přestupovat na metro a nedej bože pak ještě někam (5 min podchod hlavas, 2-10 min interval céčka, přestup na Florenci 5-10 min, interval na béčku 3-10 min, výlez z metra na povrch prům. 5 min, atd...), tak to už je lepší jet od začátku metrem, busem či autem.


Ayehow6.8.2008 - 13:53

A už naposled: Centrální uzel je skvělá věc pro tranzit, ale pro jakýkoli uzel platí, že čím je větší, tím složitější (a časově delší) jsou přestupy na něm. V Berlíně to zvládli skvěle, stejné řešení v Praze je ale geograficky nemožné. Příměstská a dálková doprava má zkrátka zcela jiné požadavky a v ucpané Praze je hlavním problémem dneška ta příměstská.


richard6.8.2008 - 14:22

to Ayehow, Marek. je zvlastni, panove, jak se chytate tech tramvaji. ano, prestup na masarycce je na tramvaje pohodlnejsi. ale spojenim opletalovy s ulici na florenci se oteviraji nove moznosti. v pripade metra masna nemuze konkurovat ani v soucastnosti. navic mame tu problem s tim, ze chceme aby byla masarycka konecna rychlodrahy z letiste. a to se uz zdaleka nebude jednat o nadrazi pro primestskou vlakovou dopravu. spis naopak.
co se tyka zastavky karlin, prijde mi to jako spatna omluva, nebo vymluva. k cemu je takova zastavka, ktera na jednu stranu konkuruje tramvajim (na masarycku), ktere jezdi podstatne casteji, a na druhou stranu se tramvajema pohodlne dostanu na vysocanskou a liben, kde krome primestskych vlaku stavi i rychliky. volny prechod na horu vitkov, vetsi klid, lepsi pesi napojeni na centrum mi pride uzitecnejsi alternativa.
obecne si myslim, ze nostalgici a horlivci, kteri chceji videt vlacky vsude kam se podivaji vlakove doprave spis skodi, nez ji prospivaji. myslenka centralniho nadrazi je skvela. spojeni primestke a vlakove v dopravy je vyzva, kterou praha muze zvladnout.


obr6.8.2008 - 14:24

ayehow - vaše námitka s tramvají je správná, ale platí pouze dnes. Okolí Hlavního se bude velice měnit - přibude tramvaj přímo k nádraží, která povede na Václavák i Vinohrady či Žižkov a Bolzanovu. Bude Metro D. Hlavní má i lepší přístup pro bus/auta a bude ještě lepší po úpravách SJM a otevření bulváru na Karlín. Prostě pokud neděláte Na Poříčí či na Náměstí Republiky, tak si polepšíte. Jinak souhlas - ano S-bahn má lidi rozvést až na místo - a pro takové linky je průjezdné Hlavní lepší nežli Masna.



Design CTECH.CZ ©2005