homelistao webuzúčastněné firmykontaktdiskuze horni levehistorietechnické údajeanimacevizualizaceobrdolni levyaktualityinformace stavbyharmonogramfotografievideogalerie
Diskuze
Jméno: Email: (dobrovolný)
Text:




Záznamů: 261 - 280 z 7817

«« « 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 » »»

Karel Chýla18.11.2003 - 21:30

Ad Pája 80 km/h z Hrabovky na hlavní? to slyším prvně...
Teď se jezdi mezi Hrabovkou a hlavním nádražím 20km/hod. a ještě na první výhybce Prahy hl.n. je |Z| neboli začátek pomalé jízdy /10 km/h/ a je to asi cca 20 - 30 metrů. Potom už je 40 km/h...
A co se týče tratě přes Vítkov, tak tam je Vmax 50, ale když ještě nebyla jedna část mostů, tak tam byla přes ta staré ocelové mosty dvacítka...
Jízdní doba Praha hl.n. - Libeň/Holešovice by pak mohla být 5 - 7minut (odhaduju), což už je celkem znát...


Pája18.11.2003 - 21:53

Já psal o Hrabovce - Libeń, tam se teď jezdí 80 km/h. Jinak z Hrabovky na Hlavní se už léta jezdí 30 km/h, přičemž na Hlaváku už je 40 km/h. Vím, že nedávno tam byla pomalá jíza 20 km/h, že je teď 10, škoda na. Na trati Praha hl.n. - Vítkov je Vmax 60 km/h, respektive z Vítkova začíná chvíli 75 km/h (v praxi nevyužitelný). Že se na Vítkov jezdí 50, to slyším prvně. Kde je Vmax 50? Na Hlaváku? Tam je pokud vím 40, možná 45 (mimochodem, která tam teď chybí), ale na návěstidle je vždy 40 a něco, takže tam je 40. Jízdí doby si najděte, psal to tu pan Ivan Pomykáček, z Hlavního do Libně to, je tuším i 4,5 minuty, do těch Holešovic o něco déle. Přesto o žádné trvalé 10ce nevím. Jinak 50 se jezdí z Vítkova do Libně.


Ivan Pomykáček19.11.2003 - 5:51

Pro pana Jorgeho

Zcela správně jste odhadl, že vítkovská trať by měla být v provozu co možná nejdéle, tedy do doby než by tuto jednokolejnou trať nahradilo dvoukolejné spojení skrz nový tunel. Na trati Liben - M.n. se bude jezdit po většinu času dvoukolejně, byť třebas už v nové stopě. Jedokolejný provoz se zde předpokládá pouze pod dobu výstavby spodní stavby estakády na Sluncové tedy cca 4 - 5 měsíců.


Ivan Pomykáček19.11.2003 - 6:04

Pro diskutéry okolo rychlosti (Páju, K.Chýlu ....)

Možná je to rychlostní téma nenajvýš přitažlivé (i já souhlasím, že skok z dněšních 20 - 60 km/h na 80 - 100 km/h je řádový), nicméně nezapomínejme na jednu, a možná nejdůležitější, věc proč vlastně chceme Nové spojení stavět a tou je zavedení příměstské a městské železnice na území hlavního města a přilehlého regionu, tedy taktové železniční dopravy projíždějící do a skrz centrum města. Na to dněšní tratě od severu a východu v kombibaci s potřebami dálkové dopravy prostě netačí! No a ta vyšší rychlost ta je jenom ku prospěchu věc.


Jirka20.11.2003 - 20:16

Tak s tím bych tedy nesouhlasil. Jediný prostředek který má jezdit skrze město sem a tam je metro. Vlaky příměstské dopravy mohou přeci stavět v Libni. Tam jsou lidé také na metru. Kdysi někdo postavil nesmyslnou severojižní magistrálu. Ta estakáda přes Masarykovo nádraží mi připadá totéž v bleděmodrém. Je fakt že vznik nádraží v Praze postrádá jakoukoliv koncepci od samého začátku, a právě proto bych za těch 11 miliard raději postavil kus trasy metra D.


Sam21.11.2003 - 9:38

pro Jirku: Tak s Vaším názorem zase nesouhlasím já a asi i většina těch, co zažili loňské povodně. Pokud by totiž bylo metro jediný dopravní prostředek pro průjezd centrem, jak navrhujete, nedokáži si dopravu při mimořádnostech (a to zrovna nemusí být živelná katastrofa)vubec představit. Všichni přece dobře ví, jak se železnice hodila při výluce trasy B. Měly by přeci existovat adekvátní pro městskou a příměstkou dopravu, které zvýší její pružnost a v rámci integrace zvýší dopravní obslužnost. Dále jsem přesvědčen, že nekoncepčnost výstavby jednotlivých pražských nádraží bude asi nejrozumnější vyřešit jedním centrálním (hlavním) nádražím, do kterého jsou zaústěny všechny významné tratě a ve kterém bude možno přestoupit na všechny významné spoje tedy i městskou dopravu. Vždyť současná nutnost přestupovat v Holešovicích na metro a na hlavním zase přestoupit mi připadá nedůstojné.


Jirka21.11.2003 - 15:53

pro Sama,
pokud se nepletu do metra se voda dostat neměla. To, že se tam dostala a nikdo za to nenese odpovědnost je, řekl bych u nás typické. Doufám, že po tom co se do metra nacpalo 6 miliard je situace lepší. Jinak na průjezd centrem máme přeci také tramvaje.
Pokud vlak příměstské dopravy zastaví na Holešovicích , jste na céčku stejně jako na Hlavním nádraží, tak v čem je problém? Je mi jasné, že jako člověk bydlící v centru mohu mít zkreslený pohled, takže se rád nechám poučit.
To že by měli vlaky příměstské dopravy brázdit město, sem tam, po různých estakádách a viaduktech mi pořád nesedí.


Pája22.11.2003 - 21:11

Hm, tak dneska jsem jel na Vsacanu 441 a na pražském hlavním nádraží není pomalá 10, ale 20 a ani předtím tu 10 nebyla...tolik pro pana Chýlu Karla


Sam22.11.2003 - 22:03

pro Jirku: Neměla, ale dostala a nikdo Vám nezaručí (i po tak nákladné rekonstruci)že se to nikdy opakovat nebude. Ale nejde přeci jen o povodeň (to byla opravdu nepředvídatelná katastrofa), mohou to být různé havárie a podobné mimořádnosti. V metru nejde vlak odklonit po jiné trase tam na vybranou není.Další věcí je velká přetíženost v době špičky (a právě trasa C je už díky novým jednotkám na svém maximu) Pokud by se cestující pohodlně dopravily do centra (Hlavní, Mas. nádraží)vlakem, což bylo a stále je při používání vítkovské trati a hrabovské spojky nemožné, metru by se určitě odlehčeno (odpadl by minimálně jeden přestup). Ovšem Nové spojení se staví pro především dáklovou dopravu, aby bylo možné dostat se všemi spoji do centrálního nádraží, kde budou možnosti přestupu na většinu spojů. Holešovice jsem zmínil spíše z důvodu přestupu z dálkových vlaků na spoje, které jedou z Hlavního, neboť hodně vlaků od Ústí n. L. na Hlavní nezajíždí. Sám jsem si několikrát vyzkoušel cestu metrem z Hol. na Hl.n i s bagáží. Vůbec nezvrhuji metro, jen si myslím, že by mělo existovat vždy více alternativ volby spojení. je možné, že estakáda nad Mas. N a dalšími ulicemi bude vypadat rušivě (nejsem architekt a neumím posoudit),ale staré železné mosty nad Seifrtovou vypadaly také hrozně. No a s tím napojením Hlavního na Libeň, Holešovice a Vysočany se opravdu muselo něco udělat tak, jako tak, protože to vypadalo tak, jako by se dálnice najednou svedla do silnice druhé třídy se všemi problémy a potížemi. Příměstská doprava samozřejmě nemá městskou nahrazovat, ale vhodně doplňovat


Michal23.11.2003 - 19:40

Kam jsme se to dostali, když už i Nové Spojení je třeba obhajovat? Pro pana Jirku situace z Mnichova schematicky: ze západu jede S-Bahn, vjede do tunelu pod centrem města, kde párkrát zastaví, a vyjede na východě a jede dál. Je to metro nebo vlak? Co z toho je víc potřeba?


Jirka24.11.2003 - 10:25

Pro Michala,
„vjede do tunelu pod centrem města, kde párkrát zastaví, a vyjede na východě a jede dál“. Ano přesně takhle bych si to představoval, ale u nás pojede po estakádě. Ta mě, soudě z obrázků v galeriích, připadá jako příliš drsný zásah do centra města. Doufám, že se pletu a ve skutečnosti to nebude tak hrozné. Martin


Webcz442924@tiscali.cz24.11.2003 - 13:43

Jenze ta estakada neni v centru mesta, ta je kdesi za magistralou v prostorach ktere i dnes vyuzivaji CD...

To ze jezdi az do centra mesta bez nejakych vetsich ekologickych zatezi je podle me jedna z nejvetsich vyhod vlaku a tam kde bude, myslim, nikomu vadit nemuze. Navic pote povede tunelem, kde muze vadit tak leda krtkum a ve smeru na Liben za Vitkovem uz neni nic.... Nechapu kde vidite prilis drsny zasah do centra mesta?! Vzdyt uz tam ty trate jsou.....! Drsny zasah do centra mesta muzou byt treba tramvaje na vaclavak.


Webcz442924@tiscali.cz24.11.2003 - 13:47

A jedna otazecka - neplanuje se njake propojeni PraHlavniho nadrazi a Masarycky? Ja bych se tou dnesni cestou bal chodit......


Michal24.11.2003 - 14:21

pro pana Jirku: jenže než vjede do toho tunelu, tak tím městem nemalou chvíli projíždí. Ten tunel je jen pod "historickým" centrem Mnichova, nikoliv pod celým.Situace v Praze: vlak přijede na Hlavák, vjede do tunelu a jede dál.Úplně stejné. Snad byste nechtěl, aby vlaky jezdily tunelem na Hlavák už od Libně. To si může dovolit princ Albert, nádraží ve skále, ale ne my. Jedině, že by to zaplatil Ateliér pro životní prostředí nebo Sdružení za šetrnou dopravu.


Ivan Pomykáček25.11.2003 - 7:35

Pro Web

Otázka spojení mezi Masaryk.n. a Prahou hl.n.je diskutována i řešena léta vždyť vzdušnou čarou je to nějakých 300 - 400 m. Jenže podchodu či pasáži brání především kanalizační sít města, no a lávka tak tam "překáží" především SJM. Přesto se již řada návrhů objevila nebo objevuje. Jenže zatím bez úspěchu v dalším pokračování. Buďme však upřímní, když si představíte ten prostot okolo Bulhara a teď do toho ještě výškové překlenutí SJM, asi nic moc hezkého z toho nevyjde. Proto se jako jediné schůdné zatím jeví podzemní či nadzemní propojení ulic Hybernské a Na Florenci s nástupišti na Masarykově nádraží a odtud Opletalovou ulicí na Prahu hl.n. Nechme se překvapit ČD tuším už vypsaly architektonickou soutěž na řešení tohoto prostoru, tak uvidíme.


Jirka25.11.2003 - 8:52

Dodělat okruhy, zavřít SJM a máte lávku jak víno.


Ivan Pomykáček25.11.2003 - 11:35

Pro Jirku

Jak jednoduché!!! Je zvláštní, že to do dneška nikoho nenapadlo (tedy pardon již ano, pana Jirku z Příběnické ulice).


Tomáš Zárubazaruba.tomas@post.cz25.11.2003 - 20:43

A co třeba takhle:
Výstup z FR-B směr NR (vestibul někde směrem k Labuti či McD). Napojit na nový podchod pod zhlavím TGM (zároveň odlehčí vestibulu této žst), tento zároveň do současného jižního vestibulu FR-C. Celé by to vedlo pod autobazarem nebo beztak v nejbližší době rekonstruovaným kolejištěm Mas.n., takže kolize se stavbami veškerá žádná.
No a jsme na hlavním cca za 5 minut.
Navíc západní vestibul Florence je do budoucna nevyhnutelný, stejně jako východní vstup (z ulic Opletalovy i Na Florenci) na TGM.


David Janata26.11.2003 - 14:46

Uzavřít SJM, skvělý nápad! Vždyť od čeho má Praha dopravní okruhy, propracovanou MHD a záchytná parkoviště? A veřejná doprava se snad ještě zlepší s novým spojením!


Honza27.11.2003 - 11:09

Hmm, dopravní okruhy kolem Prahy. To by napřed musely být dostavěné. Bez nich je zavření příp. omezení SJM holé šílenství!!



Design CTECH.CZ ©2005